خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/13 - 11:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
کرد:

محرومیت خاش از طرح انتقال آب از دریای عمان تبعیض آشکار است/مردم این منطقه از کمبود شدید آب رنج می‌برند

نماینده خاش در مجلس دوازدهم، ضمن انتقاد از عدم لحاظ شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش در طرح اولیه انتقال آب از دریای عمان تاکیدکرد که در این زمینه به هیچ وجه از حق مسلم مردم این منطقه کوتاه نخواهد آمد.

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جزییات تذکری که در صحن به وزیر نیرو پیرامون عدم تخصیص سهمی از طرح انتقال آب از دریای عمان به حوزه انتخابیه خود که از آن به عنوان بی‌عدالتی و تبعیض آشکار یاد کرده است، گفت: خط انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی در طرح است و از میان شهرستان‌های خاش، تفتان، بخش کورین و نصرت آباد عبور می‌کند.

نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه آبرسانی به حوزه انتخابیه‌ام را در طرح اولیه لحاظ نکرده‌اند واین در حالی است که دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان راه دارد و خط انتقال آب از آن نیز از این منطقه عبور می‌کند ضمن‌اینکه شهرهای خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین با بحران جدی در حوزه تامین آب شرب مواجه هستند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون به دنبال این هستیم که آبرسانی به خاش، تفتان، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین نیز در راستای تحقق عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی در طرح اولیه انتقال آب از دریای عمان به صورت شفاف و عملیاتی لحاظ شوند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه در وزارت نیرو به این تذکر، تاکید کرد: تاکنون مسئولان مربوطه در وزارت نیرو پاسخی در این زمینه نداده‌اند بنابراین بنده همچنان این موضوع را پیگیری کرده و به هیچ وجه از حق مسلم مردم این منطقه که از کمبود شدید آب رنج می‌برند، کوتاه نخواهم آمد./

پایان پیام

  • کد خبر : 380247
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار